Home » Blog » Γεώργιος Τόππος Αντιδήμαρχος Τουρισμού – Πολιτισμού στο AegeanLive : “Ο παλμός της Ρόδου χτυπά ξανά με θετικό πρόσημο μηνυμάτων από τις αγορές για τη νέα σεζόν – 500.000 επισκέπτες υπολογίζουμε στο νησί της Ρόδου μόνο από την κρουαζιέρα”

Γεώργιος Τόππος Αντιδήμαρχος Τουρισμού – Πολιτισμού στο AegeanLive : “Ο παλμός της Ρόδου χτυπά ξανά με θετικό πρόσημο μηνυμάτων από τις αγορές για τη νέα σεζόν – 500.000 επισκέπτες υπολογίζουμε στο νησί της Ρόδου μόνο από την κρουαζιέρα”

από aegeandigitalmedia

Μια συνέντευξη γύρω από τη νέα τουριστική περίοδο που αναμένουμε να σηματοδοτήσει η νέα χρονιά του 2025 , στο νησί της Ρόδου , παραχώρησε ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού – Πολιτισμού , Γεώργιος Τόππος στο AegeanLive και στην δημοσιογράφο , Άννα Δημητρίου, την περασμένη εβδομάδα στις 30/1/25.

Ο παλμός της Ρόδου χτυπά ξανά με θετικό πρόσημο μηνυμάτων από βασικές αγορές χωρών , που συνεχίζει το νησί να προσελκύει και να διατηρεί καλή συνεργασία αλλά και μέσα από νέες προσεγγίσεις, διαμορφώνει νέους ορίζοντες και προοπτικές αγορών. Θετική προβολή είχε η Ρόδος και στις τελευταίες δύο εκθέσεις που προβλήθηκε με τα ειδικά διαμορφωμένα της περίπτερα , για να γνωρίσουν οι ενδιαφερόμενοι το περιεχόμενο της κουλτούρας και της ομορφιάς της προσελκύοντας έτσι, περισσότερους επισκέπτες. Λονδίνο και Ντίσελντορφ έδωσαν θετική διάκριση για τη Ρόδο και τώρα αναμένεται η πλώρη προς το Βερολίνο , σύμφωνα με τα όσα είπε ο αντιδήμαρχος κ. Τόππος. Παράλληλα η κρουαζιέρα φέτος, υπολογίζεται να αποφέρει 400.000 με 500.000 επισκέπτες στο νησί, με 450 κρουαζιερόπλοια που θα περάσουν από τη Ρόδο.

Μια νέα τουριστική σεζόν ξεκινάει με το πρώτο charter από Βερολίνο την 1η Μαρτίου όπως λένε πληροφορίες , ισχύει αυτό ;

banner

Δεν είναι ακόμα σίγουρο. Έπειτα από τηλεφωνική επικοινωνία που είχαμε σήμερα με τον κύριο Αλυφαντή, δεν είναι ακόμα σίγουρο ότι θα είναι 1 Μαρτίου. Δεν έχουμε συγκεκριμένη ημερομηνία, περιμένουμε από μέρα σε μέρα να επιβεβαιωθεί πότε θα έρθει επίσημα το πρώτο charter της σεζόν οπότε κι εμείς θα προχωρήσουμε στην εορταστική έναρξη της τουριστικής σεζόν του 2025 – της υποδοχής!

Σε ποιες αγορές στοχεύει περισσότερο φέτος η Ρόδος κι από ποιες χώρες παρατηρείτε εσείς μέχρι στιγμής το μεγαλύτερο ενδιαφέρον των επισκεπτών , ώστε να έχουν τη Ρόδο καλοκαιρινό τους προορισμό;

Στην περασμένη έκθεση που είχαμε συμμετάσχει με το περίπτερο του ΠΡΟΤΟΥΡ στο Λονδίνο , εκεί είχαμε ένα απολογιστικό πολύ θετικό! Η συγκεκριμένη έκθεση , είναι μία έκθεση η οποία είναι απολογιστική για τη σεζόν που πέρασε. Οπότε, εκεί είχαμε κάποια μηνύματα για τη σεζόν που πέρασε , πολύ ενθαρρυντικά! Όλοι οι άνθρωποι του τουρισμού , δουλεύουνε πάνω στο να κρατήσουμε τα επίπεδα που είχαμε πέρυσι , το περασμένο καλοκαίρι δηλαδή , και να τα έχουμε και φέτος και λίγο παραπάνω φυσικά! Οπότε , δουλέψαμε όλο αυτό το διάστημα πάνω σε αυτό το κομμάτι και τώρα περιμένουμε την έκθεση του Βερολίνου , που είναι τον επόμενο μήνα. Εκεί , θα έχουμε μια πολύ ξεκάθαρη εικόνα για το τί περιμένουμε από την σεζόν του 2025. Συνεχίζουμε να επενδύουμε στις παραδοσιακές μας αγορές , οι οποίες είναι η Ευρωπαϊκή και η Δυτική πλευρά που στα top είναι : η Αγγλία , η οποία είναι η νούμερο ένα αγορά μας που το περασμένο καλοκαίρι έσπασε και ρεκόρ. Πάνω από 800.000 επισκέπτες. Μετά είναι η Γερμανία,  η Πολωνία, η Ιταλία, όλες αυτές οι χώρες της Ευρώπης που είναι οι λεγόμενες παραδοσιακές και είναι γειτονικές – δίπλα μας. Αλλά δεν μένουμε μόνο εκεί!

Υπάρχουν στα πλάνα στοχευμένες άλλες αγορές όπως αυτή της Ασίας ; Είχατε αναφέρει ένα διάστημα πριν σε μια συνέντευξη Τύπου, τότε με τις βραβεύσεις των “repeater-επισκεπτών της Ρόδου “, πως η Ασία και κατά βάση η Ινδία μέσω του Μπαχρέιν, θα είναι μέσα στο τουριστικό target group που θα εστιάσει η Ρόδος.

Είχα πει ότι θέλουμε να επεκταθούμε και σε άλλες αγορές , όπως είναι της Ασίας. Εκεί γίνονται κάποιες προσπάθειες , συνεχές επικοινωνίες για να μπορέσει να υπάρξει αυτό το connection γιατί το πρόβλημα είναι η μεταφορά. Δηλαδή πως θα έρθει ο επισκέπτης στο νησί της Ρόδου. Είχαμε μια απευθείας πτήση από το Μπαχρέιν , ήτανε πάρα πολύ σημαντικό αλλά το πρόβλημα ήταν το εξής ότι πήγαινε πρώτα η πτήση στη Μύκονο και μετά ερχότανε στη Ρόδο και από τη Ρόδο επέστρεφε στο Μπαχρέιν. Επομένως ήτανε λίγο δύσκολο να συνεχίσει αυτή η πτήση για τη Ρόδο και να φέρει περισσότερους επισκέπτες , γιατί όπως καταλαβαίνετε όλοι οι επισκέπτες επιλέγανε τη Μύκονο και κατεβαίναν εκεί.  

Προσπαθούμε τώρα να κάνουμε πρώτη στάση τη Ρόδο. Δηλαδή να σταματάει πρώτα η πτήση από Μπαχρέιν στη Ρόδο και μετά στη Μύκονο. Καταλαβαίνω ότι η Ρόδος είναι ένα τεράστιο νησί, δεν είναι Μύκονος. Εντάξει η Μύκονος έχει το Brand name της , όμως προσπαθούμε με ό,τι μέσα διαθέτουμε να καταφέρουμε να κάνουμε πρώτη στάση τη Ρόδο από το Μπαχρέιν. Είναι λίγο δύσκολο αλλά προσπαθούμε! Επίσης, είμαστε σε επικοινωνία και σε άλλες περιοχές από εκεί , πιο συγκεκριμένα μιλάμε με Αραβικά Εμιράτα. Έχουμε κάνει κάποιες επαφές με αεροπορικές όπως την “Air Arabia”, έτσι ώστε να έχουμε μια απευθείας πτήση από εκεί. Είμαστε σε συζητήσεις, δεν είναι εύκολο το εγχείρημα, θέλει προσπάθεια. Επίσης απ’ την αγορά της Ασίας που  μας ενδιαφέρει πάρα πολύ,  είναι η Κίνα. Έχουν γίνει προσπάθειες εκεί , έχουμε πάει ως αποστολή. Ήταν εκεί το περασμένο Μάιο ο διευθυντής του ΠΡΟΤΟΥΡ , σε μία παρουσίαση είχε μιλήσει και σε τηλεοπτικό σταθμό της Κίνας , η Ρόδος είχε λάβει μία προβολή σε τοπικά μέσα της χώρας και πιστεύουμε σιγά σιγά να το επεκτείνουμε και σιγά σιγά να ανεβαίνουμε επίπεδο και σε τέτοια κράτη.

Επομένως η πτήση από Μπαχρέιν σε Ρόδο δεν υπάρχει πλέον ;

Έχει τελειώσει τώρα αυτή η συνεργασία ναι. Ήτανε αρχές Ιονίου 2024 ως τέλη Σεπτέμβρη του 2024. Οπότε έχει σταματήσει. Αναμένουμε να δημιουργήσουμε διασύνδεση απευθείας με πρώτη στάση Ρόδο από Μπαχρέιν.

Όσον αφορά , αγορές από χώρες με καλύτερη οικονομία και υψηλότερο επίπεδο τουριστών ανάλογα με την μεγαλύτερη δυνατότητα δαπάνης , ώστε να ενισχυθεί περισσότερο η τοπική αγορά του νησιού , υπάρχει στη λίστα των προσεγγίσεών σας η Αμερική ή Αυστραλία;

Σε αυτό που λέτε , συνεχίζουμε τις επαφές που έχουμε με την Αμερική με τους ομογενείς μας εκεί. Είχαμε μια συνάντηση το περασμένο καλοκαίρι για να έρθουμε πιο κοντά με τους Έλληνες ομογενείς της Αμερικής. Είχα κάνει και μια συνέντευξη στο “kika” για να προβάλουμε εκεί το νησί , έτσι ώστε να καταφέρουμε να επενδύσουμε πάνω σε αυτό , γιατί οι ομογενείς είναι τεράστια αγορά. Μιλάμε για 3η και 4η γενιά , οπότε θέλουμε να επενδύσουμε σημαντικά και ευελπιστούμε σε μια καλύτερη συνεργασία και θέλουμε να πάμε εκεί να παρουσιάσουμε τη Ρόδο μας , αλλά το δύσκολο κομμάτι και πάλι είναι η μεταφορά. Το connection αεροπορικώς. Δηλαδή πιο εύκολα πάνε Μύκονο , Σαντορίνη , Κυκλάδες , Αργοσαρωνικό , παρά έρχονται στη Ρόδο. Η απόσταση είναι μακριά. Ένας επισκέπτης θα ξεκινήσει από τη Νέα Υόρκη ή από το Σικάγο και θα πάει απευθείας  στην Αθήνα,  μετά θέλει ένα μισάωρο για να πάει Σαντορίνη και γύρω νησιά των Κυκλάδων. Ενώ εδώ να έρθει θέλει μία ώρα κι ανάλογο connection μέσω από το αεροδρόμιο της Αθήνας. Οπότε αυτό είναι λίγο δύσκολο, εκεί , αυτό θέλουμε να δούμε πως θα το φτιάξουμε λίγο. Θέλει δύο εβδομάδες , με δέκα μέρες  σίγουρα ένας επισκέπτης που έρχεται  από Αμερική , Αυστραλία , ή Κίνα για να ξοδέψει σε διακοπές του στο νησί της Ρόδου , γιατί υπάρχει αυτή η απόσταση με την Αθήνα και γύρω τα άλλα νησιά.

Πάρα πολλοί ντόπιοι επιχειρηματίες , εργαζόμενοι Ροδίτες σε διάφορους κλάδους γύρω από τον τουρισμό, θέτανε παράπονα για την ποιότητα του κόσμου που λάμβανε σε επισκεψημότητα το νησί , τις σεζόν του 2023-2024. Έχοντας μια πεποίθηση πως “κόσμο έχουμε – ποιοτικό κόσμο δεν έχουμε” να κινήσει την αγορά. Διότι χώρες με ισχυρότερη οικονομία ίσως είναι καλύτεροι καταναλωτές – πελάτες. Ποια είναι η δική σας πεποίθηση γι’ αυτό;

Η Ρόδος έχει μαζικό τουρισμό. Είμαστε ένα τεράστιο νησί, δεν είμαστε ένα μικρό νησί που προσπαθεί να βγάλει τη σεζόν 3 μήνες. Εμάς η σεζόν μας σχεδόν φτάνει τους 7 μήνες. Οπότε είναι ένα νησί  μαζικού τουρισμού ,  δεν μπορούμε να το αποφύγουμε – να το περιορίσουμε αυτό. Νομίζω είναι καλό, να έχουμε πολλούς επισκέπτες στο νησί. Το πρόβλημα δεν είναι συγκεκριμένο γιατί δεν αφήνουνε παραπάνω χρήματα , είναι περίπλοκο το πρόβλημα δεν αφορά κάτι συγκεκριμένα. Δηλαδή αφορά την οικονομική κρίση που έχει όλη η Ευρώπη αυτή τη στιγμή. Αντιμετωπίζουν κι άλλα κράτη σοβαρά οικονομικά προβλήματα. Ας πούμε η Γερμανία που ήταν ισχυρότερη , αντιμετωπίζει πια κι αυτή πρόβλημα. Κι εδώ στην Ελλάδα αντιμετωπίζουμε το πρόβλημα στο τέλος διανυκτέρευσης – τώρα έγινε περιβαλλοντικό τέλος, που χρεώνεται ο επισκέπτης πάνω στο ξενοδοχείο. Ή οι φόροι που προθέτονται στον επισκέπτη, δηλαδή είναι λίγο κι αυτό το έξοδο που προσθέτεται στον επισκέπτη μας – που ο επισκέπτης θα έρθει να κάνει αυτά τα βασικά στις διακοπές του, να ξοδέψει στη διαμονή του , στο φαγητό του κι ότι του απομείνει στη διασκέδασή του και γενικότερα σε αλλά πράγματα που του κινούν το ενδιαφέρον. Οπότε, δεν είναι κάτι συγκεκριμένο , είναι γενικό το πρόβλημα . Όλοι μαζί και μέσα από φορείς και τον ΠΡΟΤΟΥΡ τώρα που έχουμε τροποποιήσει το καταστατικό μας κι έχουμε πάρα πολλούς φορείς μέσα , εκεί μπορούμε να το συζητήσουμε και με τις ενέργειες που έχει κάνει κι ο δήμαρχός μας μέσα από την ΠΕΔ για το τέλος Ανθεκτικότητας , κάποια από αυτά τα έσοδα να μένουν στο νησί της Ρόδου. Έτσι ώστε να φτιάξουμε και τις υποδομές μας που απαιτείται μια αναβάθμιση των υποδομών για να έχουμε μια καλύτερη ποιότητα στον Ροδίτη πρωτίστως αλλά και στον επισκέπτη που θα έρθει. Γιατί αν ο Ροδίτης είναι καλά στο νησί του θα είναι ακόμα καλύτερα και ο επισκέπτης.

Με τις Κρουαζιέρες τί αξιολογήσεις έχετε για τη σεζόν του 2025;

Κρουαζιέρες έχουμε και θα έχουμε πάρα πολλές. Φέτος προς το παρών έχουμε γύρω στις 450 προγραμματισμένες για να έρθουν και πέρυσι κάπου εκεί κινήθηκε η προσέγγιση των πλοίων , ευελπιστούμε και φέτος να είναι και λίγο παραπάνω. Γύρω στις 400.000 με 500.000 επισκέπτες υπολογίζουμε στο νησί της Ρόδου μόνο από την κρουαζιέρα.

Σχετικά με τον θεματικό – εναλλακτικό τουρισμό και ίσως και σε μια πιο μεγάλη βάση του και εκτός θερινής σεζόν , τί ενέργειες έχουν γίνει ;

Θέλουμε να επενδύσουμε στον εναλλακτικό τουρισμό , είναι ένα σημαντικό κομμάτι για τη Ρόδο. Έχει πολλά να προσφέρει η Ρόδος στον εναλλακτικό τουρισμό! Από τον θαλάσσιο τουρισμό , τον πολιτιστικό τουρισμό , τον εκκλησιαστικό τουρισμό , περιπατητικό. Για τον περιπατητικό είχαμε κάνει και μια συνάντηση με την Ομοσπονδία Περιπατητικών Εκδρομών στο Λονδίνο , είναι τεράστια αγορά. Οπότε θέλουμε να επενδύσουμε σε όλον τον εναλλακτικό τουρισμό και κυρίως στο θαλάσσιο, γιατί η Ρόδος μας είναι ένα νησί που περιβάλλεται από θάλασσα οπότε είναι πολύ πλούσιος ο θαλάσσιος τουρισμός που περιβάλλεται από Yachting , κρουαζιέρα , daving , θαλάσσια σπορ , φεστιβάλ κλπ.

Γάμους θα φιλοξενήσει φέτος η Ρόδος; Ποια η προσέγγιση αυτής της κατηγορίας τουρισμού ; Πάρα πολλά ζευγάρια επιλέγουν να κάνουν τον γάμο τους σε κάποιο νησί και η γκέι κοινότητα ακόμη περισσότερο…

Είχαμε αρκετούς γάμους , την τελευταία δεκαετία η Ρόδος έχει αναπτυχθεί πάρα πολύ σε αυτό το κομμάτι του θεματικού τουρισμού , έχουν γίνει πάρα πολλές τελετές στη Λίνδο γύρω στις 400 τελετές το περασμένο καλοκαίρι και  στην Καλλιθέα στο Φαληράκι έχουν γίνει γύρω στις 300-350 , τελετές. Οπότε καταλαβαίνετε είναι μια αγορά τουρισμού – εναλλακτικός τουρισμός κι αυτός που έχει ακόμα περισσότερα να δώσει στο νησί της Ρόδου. Οπότε προσπαθούμε κι εκεί ναι, να προωθήσουμε το νησί μας με διάφορες ενέργειες προωθητικά να παρουσιάζουν δηλαδή τη Λίνδο μας , τον Άγιο Παύλο  κι άλλα μέρη που μπορούμε να εκμεταλλευτούμε ώστε να γίνονται εκεί οι τελετές. Έχει πάρα πολλά πανέμορφα μέρη η Ρόδος μας ώστε να προσεγγίσουμε κι όλες αυτές τις εταιρίες που οργανώνουν αυτούς τους γάμους για να γίνει μια συνεργασία και προβολή. Ίσως να χρειάζεται μια προβολή παραπάνω αυτό.

Μια εκτίμησή σας για το Μεταναστευτικό όσο πλησιάζει η τουριστική περίοδος και υπάρχει ο ” φόβος” μην έχουμε πάλι εικόνες στους δρόμους που είδαμε και ένα διάστημα πριν πιο έντονα, εντός σεζόν ;

 Mας προβληματίζει ως δημοτική αρχή αυτό που γίνεται στη γειτονιά μας. Είμαστε δίπλα από πολέμους Συρία – Ισραήλ – Γάζα και μας ανησυχεί αυτό το γεγονός, η Ρόδος είχε πολλούς επισκέπτες Ισραηλίτες. Προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε το μεταναστευτικό , όπως συνέβη και τους προηγούμενους μήνες με άμεσες παρεμβάσεις του δημάρχου μας στα ανάλογα υπουργεία για τη στήριξη της Ρόδου από το κεντρικό κράτος κι εδώ στους αρμόδιους φορείς. Πιστεύω ότι και το επόμενο διάστημα θα είναι σε εγρήγορση η δημοτική αρχή ακόμα και σε τέτοιες συνθήκες ξανά , με τον δήμαρχό μας πάντα μπροστά να αντιμετωπίζουμε κάθε κρίση και κάθε πρόβλημα. Ακόμα και την κακή «διαφήμιση».

Άννα Δημητρίου

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΒΙΝΤΕΟ ΜΕ ΔΗΛΩΣΗ Γ. ΤΟΠΠΟΥ:

You may also like

©2023 aegeanlive.gr – All rights Reserved

Μ.Η.Τ. 242107

SOCIAL MEDIA