
Σε κρίσιμο σημείο βρίσκεται το συγκοινωνιακό έργο της Χίου, καθώς το Αστικό ΚΤΕΛ Χίου Α.Ε. δηλώνει πως αδυνατεί να αναλάβει και τα υπεραστικά δρομολόγια του νησιού, μετά τη διακοπή λειτουργίας του Υπεραστικού ΚΤΕΛ από τον περασμένο Αύγουστο. Το ενδεχόμενο δημιουργίας ενός ενιαίου ΚΤΕΛ για ολόκληρη τη Χίο, όπως προβλέπεται από τον σχεδιασμό του Υπουργείου Μεταφορών, χαρακτηρίζεται από τη διοίκηση του Αστικού ΚΤΕΛ ως ανέφικτο και μη ρεαλιστικό.
Σε συνέντευξη Τύπου, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Αστικού ΚΤΕΛ Χίου, Γιώργος Ξυλάς, παρουσίασε τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η εταιρεία, υπογραμμίζοντας ότι ακόμη και η εξυπηρέτηση των υφιστάμενων δρομολογίων είναι σήμερα οριακή. Όπως ανέφερε, το προσχέδιο του νέου νομοσχεδίου για τις αστικές και υπεραστικές συγκοινωνίες, το οποίο βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση έως τις 5 Νοεμβρίου 2025, δεν περιλαμβάνει χιλιομετρική επιδότηση – ένα μέτρο απαραίτητο για να καταστεί οικονομικά βιώσιμη οποιαδήποτε επέκταση δραστηριότητας.
«Από τη στιγμή που λείπει η χιλιομετρική επιδότηση, είναι πρακτικά αδύνατο να αναλάβουμε το έργο του Υπεραστικού ΚΤΕΛ», τόνισε ο κ. Ξυλάς, εξηγώντας πως χωρίς κρατική ενίσχυση, η εταιρεία δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες ολόκληρου του νησιού.
Επιπλέον, σοβαρό ζήτημα υπάρχει και με τον στόλο των λεωφορείων, καθώς τα περισσότερα οχήματα του Αστικού ΚΤΕΛ είναι μεσαίου τύπου και δεν ενδείκνυνται για μεγάλες αποστάσεις, όπως απαιτούν τα υπεραστικά δρομολόγια. Παράλληλα, ο κ. Ξυλάς επεσήμανε το πανευρωπαϊκό πρόβλημα έλλειψης επαγγελματιών οδηγών, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Έχουμε 19 λεωφορεία και μόλις 16 οδηγούς. Τρία οχήματα μένουν παρκαρισμένα, γιατί δεν υπάρχει προσωπικό να τα κινήσει».
Παρά τα οικονομικά προβλήματα, ο ίδιος υπογράμμισε ότι η εταιρεία δεν έχει καμία εκκρεμότητα ή χρέος προς το Δημόσιο, τους εργαζομένους ή τους προμηθευτές της. Ωστόσο, οι μέτοχοι δεν έχουν ουσιαστικά κανένα οικονομικό όφελος, γεγονός που, όπως σημείωσε, «θέτει υπό αμφισβήτηση το πόσο θα μπορέσουν να αντέξουν ακόμα».
Το Αστικό ΚΤΕΛ έχει ήδη ενημερώσει τις τοπικές αρχές για τη δύσκολη κατάσταση και ζητά άμεσα παρεμβάσεις και λύσεις από την πολιτεία, ώστε να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη συγκοινωνιακή κάλυψη του νησιού.
Η Χίος, ένα νησί με αυξημένες ανάγκες μετακίνησης και τουριστικής δραστηριότητας, κινδυνεύει να μείνει με περιορισμένες δημόσιες συγκοινωνίες, αν δεν υπάρξει άμεση θεσμική και οικονομική στήριξη, προκειμένου να αποτραπεί η «παράλυση» των δρομολογίων.
newsroom:aegeanlive.gr