
Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκε η συμμετοχή της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου (Π.Β.Α.) στη διεθνή έκθεση “ANUGA 2025”, μία από τις σημαντικότερες διοργανώσεις του παγκόσμιου κλάδου τροφίμων και ποτών, που πραγματοποιήθηκε στο εκθεσιακό κέντρο “Koelnmesse” της Κολωνίας, στη Γερμανία. Ο Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου Κωνσταντίνος Μουτζούρης εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη δυναμική παρουσία των νησιών, συγχαίροντας τις επιχειρήσεις που συμμετείχαν και ανέδειξαν με τον καλύτερο τρόπο τα ποιοτικά προϊόντα της περιοχής.
Η ANUGA, μαζί με τη SIAL Paris, αποτελεί κορυφαία διεθνή έκθεση του “food & beverage industry”, διοργανώνεται εναλλάξ κάθε δύο χρόνια και θεωρείται το σημαντικότερο σημείο συνάντησης επαγγελματιών και αγοραστών του κλάδου από ολόκληρο τον κόσμο. Η φετινή διοργάνωση έσπασε κάθε ρεκόρ συμμετοχής, συγκεντρώνοντας πάνω από 8.000 εκθέτες από 110 χώρες και 140.000 εμπορικούς επισκέπτες από 190 χώρες, μεταξύ των οποίων διανομείς, εκπρόσωποι αλυσίδων supermarkets, εισαγωγικές εταιρείες και διεθνή δίκτυα εστίασης.
Η παρουσία της Π.Β.Α. οργανώθηκε από την εταιρεία “PROMO SOLUTION LTD”, μία εκ των τριών ελληνικών εταιρειών που συντονίζουν ομαδικές συμμετοχές σε διεθνείς εκθέσεις. Η ελληνική αποστολή, από τις πολυπληθέστερες όλων των εποχών, παρουσίασε μια ολοκληρωμένη εικόνα της χώρας ως “Greece: Good Taste… Good Business”, δίνοντας έμφαση στην ενιαία ταυτότητα και υψηλή ποιότητα των ελληνικών προϊόντων.

Ακολουθώντας την ίδια φιλοσοφία, η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου προώθησε την εικόνα της περιοχής ως “North Aegean Region: Taste like… N. Aegean Islands”, αναδεικνύοντας τα νησιά της ως πηγή αυθεντικών και υψηλής αξίας προϊόντων διατροφής.
Η Π.Β.Α. συμμετείχε με δύο περίπτερα συνολικού εμβαδού 40 τ.μ., φιλοξενώντας 26 επιχειρήσεις από τη Λέσβο, τη Λήμνο, τη Χίο, τη Σάμο και την Ικαρία. Τα προϊόντα τους εκτέθηκαν είτε με φυσική παρουσία εκπροσώπων, είτε σε ενιαίο χώρο γευσιγνωσίας, προσελκύοντας το ενδιαφέρον δεκάδων αγοραστών από την Ευρώπη, την Αμερική, την Ασία και την Αφρική. Παράλληλα, πραγματοποιήθηκαν B2B συναντήσεις, δοκιμές προϊόντων και προβολές προωθητικού υλικού, δημιουργώντας γόνιμο έδαφος για νέες εμπορικές συνεργασίες.
Ιδιαίτερη απήχηση είχε η γερμανική αγορά, και κυρίως η περιοχή της Βόρειας Ρηνανίας – Βεστφαλίας, όπου ζουν πάνω από 20 εκατομμύρια καταναλωτές, συμπεριλαμβανομένης μιας ισχυρής ελληνικής κοινότητας. Οι Αντιπεριφερειάρχες Δημήτρης Καλλίας, Νίκος Νύκτας και Άννη Ανδρεάδου είχαν σειρά επαφών με εισαγωγείς, διανομείς και στελέχη της αγοράς, προκειμένου να ενισχυθεί η παρουσία των προϊόντων του Βορείου Αιγαίου στη Γερμανία και στις γειτονικές ευρωπαϊκές αγορές.
Η ελληνική αποστολή απέσπασε θερμές εντυπώσεις και από τα live cookings και tasting events που πραγματοποιήθηκαν στο κεντρικό stage της “PROMO SOLUTION”, όπου οι executive chefs Κωνσταντίνος Βασάλος και Κωνσταντίνος Διακουμής χρησιμοποίησαν προϊόντα του Βορείου Αιγαίου σε παραδοσιακές και gourmet συνταγές, προβάλλοντας την αυθεντική γεύση και διατροφική αξία των νησιών.
Τα περίπτερα της Περιφέρειας επισκέφθηκαν εκπρόσωποι του ελληνικού branch του τηλεοπτικού σταθμού “Deutsche Welle”, δίνοντας τη δυνατότητα στους παραγωγούς να μιλήσουν στη γερμανική τηλεόραση και να παρουσιάσουν τις επιχειρήσεις και τα προϊόντα τους σε ένα ευρύ ελληνογερμανικό κοινό.

Οι Αντιπεριφερειάρχες δήλωσαν στο τέλος της διοργάνωσης:
«Η συμμετοχή μας στη μεγαλύτερη έκθεση τροφίμων και ποτών παγκοσμίως ήταν απολύτως επιτυχημένη. Τα προϊόντα των νησιών μας απέσπασαν τις καλύτερες εντυπώσεις και επιβεβαίωσαν τη δυναμική τους στις διεθνείς αγορές. Η εξωστρέφεια και η προώθηση των τοπικών ποιοτικών προϊόντων είναι μονόδρομος για την ανάπτυξη του Βορείου Αιγαίου, και οι προσπάθειές μας θα συνεχιστούν με συνέπεια και όραμα».
Η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου, με σταθερή στρατηγική και συντονισμένες δράσεις προβολής, αποδεικνύει για ακόμη μία φορά ότι μπορεί να σταθεί ισότιμα στον παγκόσμιο χάρτη της γαστρονομίας, μετατρέποντας τα νησιά του Αιγαίου σε πρεσβευτές της ελληνικής γεύσης και ποιότητας.
newsroom:aegeanlive.gr