
Μετά από δεκαετίες αναμονής, μία από τις μεγαλύτερες πληγές του λιμανιού της Καλύμνου μπαίνει επιτέλους στον δρόμο της οριστικής επίλυσης.
Η Δημοτική Αρχή του Γιάννη Μαστροκούκου εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους περίπου 1.700.000 ευρώ για την απομάκρυνση των εγκαταλελειμμένων και ημιβυθισμένων σκαφών από τη λιμενική ζώνη του νησιού.
Τα εγκαταλελειμμένα και βυθισμένα σκάφη αποτελούσαν για δεκαετίες μία από τις μεγαλύτερες εκκρεμότητες του λιμανιού, καταλαμβάνοντας ζωτικό χώρο, επιβαρύνοντας την εικόνα της εισόδου του νησιού και δημιουργώντας περιβαλλοντικούς κινδύνους.
Σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε με τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου Σπύρο Σταθούλη, επιβεβαιώθηκε η χρηματοδότηση του έργου και η επικείμενη υπογραφή της σχετικής σύμβασης.
Πρόκειται για ένα πρόβλημα δεκαετιών που για πρώτη φορά οδηγείται σε οριστική λύση, μέσα από τις συνεχείς επαφές και τη συνεργασία της Δημοτικής Αρχής με το Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου, με τον Υπουργό κ. Θάνο Πλεύρη και τον Γενικό Γραμματέα, κ. Σπύρο Σταθούλη, που στήριξε έμπρακτα την προσπάθεια του Δήμου και συνέβαλε καθοριστικά στην προώθηση της χρηματοδότησης.
Καθοριστική υπήρξε η παρουσία και στήριξη του Βουλευτή Δωδεκανήσου Γιάννη Παππά, ο οποίος από την πρώτη στιγμή στάθηκε δίπλα στην προσπάθεια της Δημοτικής Αρχής, συνέβαλε ουσιαστικά στη διασύνδεση με την ηγεσία του Υπουργείου και παρέμεινε αρωγός σε όλη τη διαδικασία μέχρι τη σημερινή θετική εξέλιξη, η οποία θα ολοκληρωθεί με την υπογραφή της σύμβασης χρηματοδότησης την επόμενη εβδομάδα.
Ιδιαίτερα σημαντικός ήταν και ο ρόλος του Προέδρου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Μιχάλη Πλάτση, ο οποίος, σε στενή συνεργασία με τον Δήμαρχο, εργάστηκε για την ολοκλήρωση των απαιτούμενων μελετών και του φακέλου του έργου, συμβάλλοντας καθοριστικά στην εξασφάλιση της χρηματοδότησης.
Κατά τη συνάντηση, ο Δήμαρχος έθεσε στον Γενικό Γραμματέα το ζήτημα των φημών που διακινήθηκαν το τελευταίο διάστημα περί δημιουργίας μεταναστευτικής δομής στην Κάλυμνο. Ο κ. Σταθούλης ήταν απολύτως κατηγορηματικός, ξεκαθαρίζοντας ότι δεν υφίσταται κανένας σχεδιασμός ή πρόθεση δημιουργίας μεταναστευτικής δομής στην Κάλυμνο και ότι η χρηματοδότηση αφορά αποκλειστικά την απομάκρυνση των σκαφών από το λιμάνι του νησιού.
Η εξέλιξη αυτή σηματοδοτεί το κλείσιμο ενός μεγάλου και επίπονου κύκλου για την Κάλυμνο. Ένα πρόβλημα που παρέμενε άλυτο επί δεκαετίες βρίσκει επιτέλους τον δρόμο της οριστικής επίλυσης, επιβεβαιώνοντας στην πράξη τη βούληση της Δημοτικής Αρχής να δίνει λύσεις σε ζητήματα που ταλαιπωρούσαν τον τόπο για πολλά χρόνια.
Για την εξέλιξη αυτή, ο Δήμαρχος προχώρησε στην ακόλουθη δήλωση:
«Η Κάλυμνος κλείνει σήμερα μια εκκρεμότητα που παρέμενε ανοιχτή για δεκαετίες.
Θέλω να ευχαριστήσω ιδιαίτερα τον Υπουργό, κ. Θάνο Πλεύρη και τον Γενικό Γραμματέα κ. Σπύρο Σταθούλη για τη συνεργασία, το προσωπικό ενδιαφέρον και τη στήριξή τους στην προσπάθεια του Δήμου μας, καθώς και όλους όσοι συνέβαλαν στην επίτευξη αυτού του σημαντικού στόχου. Συνεχίζουμε με σχέδιο και επιμονή να δίνουμε λύσεις σε προβλήματα που για χρόνια θεωρούνταν άλυτα.»
newsroom:aegeanlive.gr